onsdag 14 januari 2009

The world we live in

jag vill sova & bara hoppas att det här arbetet skriver sig självt undertiden jag sover. Jag fattar samtidigt inte varför jag inte skriver det? det är inte alls jobbigt, + att allt jag ska skriva står mitt framför näsan på mig , helt uppradat och färdigt. För nu har jag kommit till åldern 3-4. då står det såhär:
"Orden kan även ha symbolvärde, används även för icke närvarande situationer.
Barnet strävar medvetet att lära sig nya ord.
Prepositioner används mer korrekt i takt med barnets ökade erfarenheter.
Vanligt med frågor barnet vet svaret på, ett sätt för barnet att kontrollera det egna språket."


& jag fattar verkligen inte vad dom menar.. så istället för att ta reda på vad dom menar, så skiter jag i att skriva något alls. duktigt av mig va?

Vet inte om jag skrev det i förra inlägget, men jag ska iallafall ha lektion med tvåorna imorgon, och då funderar jag starkt på att hoppa över grafen, eftersom att jag egentligen börjar vid 1, men ska vara där kl 8.10 (för tidigt för mig!), och då orkar jag knappast gå till 4. jag måste säkert gå på den iallafall, så allt jag kan göra är väl att hoppas att jag antingen blir påkörd innan vi börjar, eller att jag blir akut sjuk. Hoppas mera på det andra förslaget!

Sitter förresten och lyssnar på en massa bra musik nu, på spotify (det enda rätta!), och nu kom jag fram världens gamlaste låt, hahaha; the darkness - i believe in a thing called love. vad hände med the darkness? la dom bara av, eller har dom gjort flera låtar efter den låten? jag har iallafall inte hört något med dom på senaste tiden, tror jag inte iallafall. får väl gå in o se vad dom gjort.

Nu får vi bara hoppas på att jag överlever morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar